06 September 2010

KENYATAAN MEDIA 6 SEPTEMBER 2010

KENYATAAN MEDIA | 6 September 2010

Debat Calon Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat.

1.            Selepas menerima jemputan pihak penganjur, saya mengumumkan persetujuan untuk hadir ke program Debat Calon Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) anjuran badan bukan kerajaan, UREKA . Debat berkenaan akan dianjurkan pada 18 September 2010 di Taiping, Perak—program pertama kali yang melibatkan pertandingan tertinggi  sesebuah parti  dalam sejarah politik tanahair.

2.            Saya berasa bertanggungjawab hadir apabila cadangan mengadakan debat sedemikian datangnya daripada saya sendiri ketika kempen bertanding jawatan sama kira-kira tiga tahun lalu dalam Kongres AMK di Seremban. Pentas berkenaan akan saya gunakan sebaiknnya untuk mengemukan agenda dan gagasan terbaik untuk masa depan AMK dan anak-anak muda Malaysia.

3.            Saya mengalu-alukan kehadiran anggota-anggota AMK seluruh negara ke debat tersebut bagi menilai kualiti kepimpinan yang dipapar agar mereka dapat membuat penilaian terbaik. Pemimpin tertinggi AMK seharus mempunyai gagasan jelas bagi memunggah sokongan bukan hanya daripada kalangan anggota AMK, tetapi anak muda keseluruhannya dalam menghadapi Pilihanraya Umum ke-13.

4.            Saya mengalu-alukan agar debat ini dapat dianjurkan di negeri-negeri lain seluruh Malaysia sebelum proses pemilihan berlangsung agar seluruh anggota AMK dapat membuat keputusan yang rasional bukan berasaskan emosi, sentimen atau arahan. Dengan jayanya program bersejarah ini membuktikan bahawa Keadilan adalah sebuah parti yang bukan sahaja bersifat demokratik, tetapi menyediakan pentas ke arah nilai demokrasi berkenaan.

“Agenda Politik Madani”

t.t.
HASMI HASHIM
Ketua Cabang Keadilan Parit Sulong, JOHOR.

No comments: